بهترین اشانتیون برای مشتری
تاریخ انتشار : 2024/10/07
فهرست مطالب

بهترین اشانتیون برای مشتری (تأثیر اشانتیون برای مشتری)

در دنیای مدرن و پیشرفته امروزی، شرکت‌ها، برندها و کسب‌وکارهایی که از بستر تبلیغات، روش‌های مارکتینگ و دنیای اینترنت بهره نبرند محکوم به شکست خواهند بود و گوی رقابت را به سایرین واگذار می‌کنند. استفاده از هدیه تبلیغاتی و اشانتیون یکی از بهترین روش‌های بازاریابی و فروش بیشتر است که به وفاداری مشتریان، افزایش فروش و شناخت بیشتر برندها کمک می‌کند. برای اشانتیون می‌توان انتخاب‌های مختلفی داشت و از لوازم و ابزارهای مختلفی استفاده کرد. در ادامه مطلب به بررسی اشانتیون برای مشتری و اثرات آن پرداخته می‌شود.

اشانتیون چیست؟

قبل از بررسی تأثیرات اشانتیون بهتر است که با مفهوم و معنی آن آشنا شد. واژه اشانتیون در اصل از کلمه فرانسوی (échantillon) گرفته شده است و به معنی نمونه‌ای از یک کالا می‌باشد. استفاده از این واژه در بازارهای تجاری رواج بسیار زیادی دارد و در اصل به نمونه‌ای از یک کالا گفته می‌شود که به صورت رایگان و حتی در ازای دریافت هزینه در اختیار مشتری قرار می‌گیرند و هدف اصلی استفاده از آن اطمینان خاطر مشتریان از کیفیت محصولات است. به عنوان نمونه در صنعت عطر و ادکلن استفاده از اشانتیون رواج بالایی دارد و فروشنده نمونه‌ای کوچک از رایحه‌های مختلف را قبل از خرید در اختیار مشتری قرار می‌دهد تا از کیفیت آن مطمئن شود. اشانتیون به صورت کلی به دو دسته اصلی تقسیم می شود:

  • اشانتیون رایگان که صورت رایگان و بدون هیچ‌گونه دریافت پول از مشتریان عرضه می شود.
  • اشانتیون بر روی سبد خرید که جنبه تبلیغاتی و تشویق مشتریان به خرید داشته و در ازای خرید یک محصول مشخص و یا تعداد معینی از یک کالا به مشتری ارائه می شود.

بهترین اشانتیون برای مشتری

تفاوت هدیه تبلیغاتی و اشانتیون

  1. هدایای تبلیغاتی و اشانتیون‌ها می‌توانند در کنار شباهت‌ها و تفاوت‌های متعددی داشته باشند. هدیه تبلیغاتی و اشانتیون هردو به صورت رایگان به مشتری عرضه می‌شود.
  2. اشانتیون به کاربر اجازه می‌دهد که قبل از اینکه نسخه اصلی محصول را خریداری کند، کیفیت آن را بررسی کند
  3. هدیه تبلیغاتی در طول زمان کاربر را درگیر کرده و می‌تواند برند و محصول یک شرکت خاص را برای اول تداعی کند.
  4. اشانتیون و هدیه تبلیغاتی هردو برای تبدیل مشتریان بالقوه به بالفعل به کار می‌روند اما اثربخشی اشانتیون سریع‌تر خواهد بود.
  5. اشانتیون در آن واحد به کاربر اجازه می‌دهد که محصول و خدمات یک برند خاص را تست کرده و تصمیم سریع‌تری برای انتخاب محصول اتخاذ کند.
  6. هدیه تبلیغاتی اگر متناسب با نیاز کاربر انتخاب شود می‌تواند کاربر را به مشتری وفادار برند تبدیل کند.

بهترین اشانتیون برای مشتری

انتخاب بهترین اشانتیون برای مشتری می‌تواند تحت تأثیر فاکتورها و پارامترهای متعددی باشد و با توجه به حوزه فعالیت شرکت‌ها و برندها می‌تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال یک شرکت تولید لب تاب نمی‌تواند در ازای خرید هر لبتاب به مشتریان خود یک لبتاب اشانتیون بدهد چرا که هیچ صرفه اقتصادی نخواهد داشت و در نهایت هیچ رشد و موفقیتی کسب نخواهد کرد. در حقیقت برای انتخاب بهترین اشانتیون برای مشتری باید به نکات و پارامترهای مختلفی توجه داشت که مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر هستند:

  • پیشنهاد ویژه به مشتریان قدیمی

قطعاً هر کدام از برندها و شرکت‌های فعال در هر حوزه‌ای، مشتریان قدیمی و ثابتی دارند. یکی از بهترین راه‌های افزایش وفاداری این مشتری‌ها امکان استفاده از محصولات و خدمات به صورت محدود است. این کار باعث می‌شود که مشتریان اعتماد بیشتری به برند پیدا کرده و مجدداً برای خرید از محصولات آن اقدام کنند.

  • استفاده از محصولات آزمایشی

شرکت‌هایی که محصولات گران‌قیمت تولید می‌کنند می‌توانند برای مدت زمان محدودی، خدمات و محصولات خود را به صورت آزمایشی در اختیار مشتریان قرار بدهند. این کار ریسک بسیار کمی داشته و باعث می‌شود که مشتری‌ها آشنایی بیشتری با محصولات پیدا کرده و برای خرید ترغیب شوند. در مقاله‌ای تحت عنوان ساک دستی تبلیغاتی به بررسی ساک دستی تبلیغاتی، انواع و مزایایی که دارد پرداخته شده و می‌تواند اطلاعات مفیدی به خواننده ارائه کند

  • اعطای اشانتیون و کارت وفاداری

یکی دیگر از بهترین روش‌های جذب مشتری بیشتر ارائه اشانتیون در ازای خرید محصول است همچنین می‌توان از کارت‌های تبلیغاتی به عنوان کارت وفاداری استفاده کرد. در این حالت اگر مشتری خریدهای بیشتری انجام بدهد می‌تواند امتیاز بیشتری کسب کرده و در نهایت با استفاده از کارت وفاداری خود از تخفیف‌های ویژه بهره‌مند شود.

  • تخفیف برای مشتریان جدید

ارائه تخفیف‌های ویژه برای خریدهای اول می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در جذب مشتری و افزایش وفاداری آن داشته باشد. به صورت کلی افرادی که از تخفیف‌های اولیه استفاده کرده باشند تمایل دارند که خریدهای بعدی خود را نیز انجام بدهند

  • برگزاری رویدادهای خاص

برپایی نمایشگاه‌ها، ایونت‌ها، سمینارها و … از دیگر روش‌هایی است که می‌تواند در افزایش تعداد مشتری و میزان وفاداری آن‌ها مؤثر باشد. در این رویدادها نیز می‌توان از هدایای مختلف استفاده کرده و برند و محصولات را به صورت بهتر و بیشتر به مخاطبان معرفی کرد.

علاوه بر موارد گفته‌شده می‌توان از روش‌های دیگری همچون تبریک مناسبت‌های مختلف به مخاطبان، نظرسنجی از مشتریان در مورد تغییر استراتژی‌ها و …، به‌روزرسانی‌های رایگان، پیدا کردن شریک‌های تجاری معتبر و شناخته‌شده و … نیز می‌توانند در افزایش فروش، جذب مشتری بیشتر و … مؤثر باشد.

جذاب‌ترین ایده‌های استفاده از اشانتیون

برخلاف هدایای تبلیغاتی که معمولاً برای مشتریان وفادار و افزایش رضایت آن‌ها استفاده می‌شود، اشانتیون برای جذب مشتری جدید و معرفی محصولات شرکت در قالب هدیه استفاده خواهد شد. امروزه استفاده از اشانتیون در تمامی کسب‌وکارهای ریزودرشت رواج بالایی پیدا کرده است. از جمله جذاب‌ترین ایده‌های اشانتیون بسته به برند و شرکت، سن و جنس مخاطب، موقعیت اجتماعی مخاطب، میزان بودجه، حوزه فعالیت و … می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • صنایع دستی
  • کتاب و لوازم تحریر
  • لوازم الکترونیکی
  • اکسسوری ها
  • لوازم شخصی و محصولات بهداشتی
  • لوازم دکوری و تزئینی
  • پوشاک و …

به عنوان نمونه زمانی که مشتری از یک برند معتبر و شناخته‌شده اقدام به خرید کت و شلوار مردانه می‌کند، می‌توان از یک کراوات، پاپیون، دکمه سرآستین و …به عنوان اشانتیون استفاده کرده و میزان رضایتمندی و وفاداری مشتری را افزایش داد.

جمع‌بندی نهایی

اشانتیون یک کلمه فرانسوی بوده و به معنی نمونه‌ای از یک کالا است و امروز این واژه رواج بالایی در کسب‌وکارهای تجاری مختلف پیدا کرده است. اشانتیون تفاوت‌های ویژه‌ای با هدیه تبلیغاتی داشته و به منظور افزایش وفاداری مشتری و اطمینان خاطر او استفاده می‌شود. انتخاب بهترین اشانتیون برای مشتری می‌تواند تحت تأثیر عوامل مختلفی همچون حوزه فعالیت شرکت، شرایط مخاطب، سن و سال، میزان بودجه و … باشد.

شماره های تماس

۰۲۱-۸۶۰۴۴۷۶۴

۰۲۱-۸۶۰۳۱۹۱۴