راهنمای خرید فلش مموری
تاریخ انتشار : 2023/09/04
فهرست مطالب

راهنمای خرید فلش مموری + مشخصات فلش مموری خوب

در دنیای پرسرعت و مدرن امروزی اهمیت استفاده سریع و راحت از داده‌ها و اطلاعات روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کند و همین امر موجب شده است که لوازم الکترونیکی و هوشمند به جزئی جدایی‌ناپذیری از زندگی افراد تبدیل شوند. فلش مموری ها نوعی از حافظه‌های خارجی کوچک و قابل حمل هستند که می‌توانند برای نگهداری داده‌ها و اطلاعات مختلف، جابجایی و انتقال فایل‌های مختلف از دستگاهی به دستگاه دیگر، ریبوت کردن موبایل و کامپیوتر، حمل نرم‌افزارهای پرتابل و … به کار بروند و همین باعث شده است که امروزه برندهای متعددی از سراسر جهان در زمینه تولید این حافظه‌ها فعالیت داشته باشند. تنوع و تعدد بالای فلش مموری‌ها در بازار باعث سردرگمی کاربران و ایجاد چالش‌های مختلف برای خرید آنها می‌شود. برای خرید فلش مموری تبلیغاتی و یا چاپ طرح خاص می توانید با مجموعه ی میلان گیفت تماس بگیرید.

نکاتی که هنگام خرید فلش مموری باید به آن‌ها توجه کرد

از آنجایی که امروزه افراد داده‌ها و اطلاعات مهم خود را در حافظه‌های خارجی مانند فلش مموری‌ها نگهداری می‌کنند لازم است که این فلش‌ها از کیفیت بالایی برخوردار بوده و امنیت اطلاعات را به‌خوبی حفظ کنند. تنوع فلش مموری‌ها در بازار به‌گونه‌ای است که حتی افراد متخصص و ماهر نیز ممکن است در انتخاب و خرید آنها دچار اشتباه و سردرگمی شوند به همین دلیل حتماً باید به نکات و فاکتورهای مختلفی توجه داشت. از جمله مهم‌ترین پارامترهایی که می‌توانند به عنوان راهنمای خرید فلش مموری مد نظر قرار داده شوند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

راهنمای خرید فلش مموری

  • کیفیت ساخت حافظه

کیفیت و مرغوبیت حافظه‌ای که برای ساخت فلش مموری‌ها استفاده می‌شود می‌تواند تأثیر مستقیمی بر روی کیفیت درایو USB داشته باشد. خرید از برندهای شناخته شده‌ این مزیت و برتری را دارد که کاربر از کیفیت بالای محصول مطمئن خواهد هرچند که برندهای ناشناخته نیز بعضا می‌توانند محصولات مرغوب و باکیفیتی تولید کنند. در اصل مواد به کار رفته در ساخت فلش مموری ها می‌توانند تضمین‌کننده طول عمر و ماندگاری آن و در نتیجه ایمنی بالای آن باشند. البته باید توجه داشت که نوع استفاده از فلش مموری ها می‌تواند در تعیین کیفیت آنها موثر باشد. به عنوان مثال فلش مموری‌های OTG، فلش مموری‌های مخصوص تلویزیون و کامپیوتر و … متفاوت خواهند بود. در حقیقت جنس بدنه فلش مموری، استحکام فلش، مقاومت در برابر ضربه و فشار و … می‌توانند کیفیت فلش را تحت تأثیر قرار بدهند.

  • ظرفیت

یکی دیگر از مهم‌ترین فاکتورهایی که می‌تواند به عنوان راهنمای خرید فلش مموری در نظر گرفته شود میزان ظرفیت آن است. امروزه فلش مموری ها می‌توانند از ظرفیت‌های کمتر از 1 گیگابایت تا ظرفیت 2 ترا بایت وجود داشته باشند و کاربران باید متناسب با نوع نیاز خودشان و میزان داده‌ها و اطلاعاتی که دارند ظرفیت فلش را انتخاب کنند. در حال حاضر هیچ‌کدام از برندهای معتبر فلش مموری‌های دارای ظرفیت‌های 4 و 8 گیگابایت تولید نمی‌کنند و فلش‌های دارای ظرفیت‌های بیشتر 16 گیگابایت محبوبیت بالاتری دارند. در اصل هرچه ظرفیت یک فلش مموری بیشتر باشد می‌تواند فضای بیشتری برای ذخیره‌سازی داده‌های مختلف در اختیار کاربران قرار بدهد.

  • سرعت

سرعت یک فلش مموری ارتباط مستقیم به نوع رابط‌های به کار رفته در آن دارد. امروزه فلش مموری‌های از انواع رابط‌های مختلف همچون USB 1.0، USB 2.0، USB 3.0، USB 3.1 و … استفاده می‌کنند که هر کدام می‌توانند داده‌ها را با سرعت‌های مختلف انتقال داده یا دریافت کنند. طبیعتاً هرچه سرعت خواندن و نوشتن فلش مموری بیشتر باشد می‌تواند جذابیت بیشتری برای کاربر داشته باشد و در مدت زمان کوتاه‌تری انتقال و دریافت داده‌ها را انجام بدهد. امروزه فلش مموری‌هایی که دارای رابط‌های USB 3.0 و USB 3.1 هستند از محبوبیت بسیار بالایی برخوردارند و اولویت اصلی انتخاب و خرید به شمار می‌روند.

  • نوع تراشه‌ مموری

فلش مموری می‌تواند اجزای مختلفی همچون فیش USB استاندارد، کنترل کننده حافظه، حافظه فلش تشکیل شده از گیت‌های NAND، کریستال نوسان ساز و جلد یا پوشش فلش درایو USB و هر کدام از این قطعات می‌توانند یک راهنمای خرید فلش قلمداد شوند هرچند که نیاز به دانش و اطلاعات تخصصی دارند. به صورت کلی در فلش مموری ها از دو نوع تراشه NOR و NAND استفاده می‌شود که هر کدام می‌توانند از نظر سرعت، دقت، قیمت و … باهم متفاوت باشند. افراد عادی، گیمرها، نتورکرها و … می‌توانند بر اساس نوع نیاز خود و داده‌هایی که در فلش مموری نگهداری می‌کنند اقدام به خرید نمایند. تراشه NOR سرعت بیشتری داشته و می‌تواند با دقت بالاتری داده‌ها را بخواند در حالی که تراشه NAND از سرعت خواندن کمتری برخوردار بوده و بیشتر برای ذخیره‌سازی فایل‌های حجیم و به‌روز شده مناسب است.

  • درگاه‌ های ارتباطی

یکی دیگر از مهم‌ترین نکاتی که می‌تواند به عنوان راهنمای خرید بهترین فلش مموری در نظر گرفته شود نوع درگاه‌های ارتباطی است. همانطور که گفته شد فلش مموری ها از رابط‌های مختلفی استفاده می‌کنند و هر کدام از این رابط‌ها می‌توانند سرعت‌های متفاوتی داشته باشند. نوع درگاه‌های ارتباطی فلش مموری نیز از این جهت حائز اهمیت است که لوازمی همچون کامپیوترها، گوشی‌های موبایل، تلویزیون و سایر لوازم الکترونیکی می‌توانند از درگاه‌های خاصی پشتیبانی کنند. از رایج‌ترین درگاه‌های فلش مموری می‌توان به درگاه‌های OTG، درگاه USB –Type A، درگاه USB – Type C، درگاه Micro USB و … اشاره کرد و کاربران باید متناسب با نوع دستگاه‌هایی که استفاده می‌کنند فلش مموری مورد نظر خودشان را انتخاب و خریداری کنند.

  • شکل ظاهری

نکته دیگری که در انتخاب و خرید فلش مموری ها اهمیت بالایی دارد نوع طراحی و شکل ظاهری آن است. هر کدام از برندهای مختلف از طراحی‌های خاصی برای فلش مموری های خود استفاده می‌کنند. ابعاد و اندازه فلش‌ها اهمیت بالایی دارد چرا که تعدادی از فلش‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که امکان استفاده همزمان از آنها در دستگاه‌هایی که پورت‌های منظم و کنار هم دارند وجود ندارند. فلش‌ها می‌توانند به صورت ساده، کشویی، دو پورته و … طراحی شوند و هر کدام می‌توانند مزیت‌ها و معایب خاص خود را داشته باشند و کاربر باید متناسب با نوع نیاز خود و تجهیزاتی که در اختیار دارد اقدام به خرید آنها نماید.

  • شرکت سازنده

شاید بتوان گفت یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که باید به عنوان راهنمای خرید فلش مموری مورد توجه قرار داد برند و شرکت سازنده فلش خواهد بود. امروزه برندهای معتبری همچون Sandisk، ADATA، Samsung، Kingston، Kioxia، Silicon Power، Transcend، HP، Sony، Lexar و … محصولات متنوع و متعددی به بازار عرضه می‌کنند. هرچند که نمی‌توان برای خرید یک فلش مموری صرفاً به برند و شرکت سازنده آن اکتفا کرد اما خرید از برندهای شناخته شده امنیت و اطمینان بیشتری داشته و کاربر می‌تواند از حفاظت اطلاعات خود آسوده‌خاطر باشد.

  • قیمت

قیمت هر محصولی از مهم‌ترین اولویت‌های خریداری به شمار می‌رود و فلش مموری ها نیز می‌توانند بر اساس میزان ظرفیت، نوع رابط، سرعت، برند سازنده، ابعاد و اندازه، مدت زمان گارانتی، کیفیت و … دارای قیمت‌های متفاوتی باشند. خوشبختانه امروزه آگاهی از قیمت محصولات مختلف بسیار راحت شده و افراد می‌توانند با مراجعه به سایت‌های فروشگاهی مختلف اقدام به مقایسه قیمت‌ها کرده و در نهایت مناسب‌ترین و به‌صرفه‌ترین محصول را خریداری نمایند.

  • گارانتی

گارانتی و ضمانت هر محصول نشان دهنده میزان کیفیت آن است و از آنجایی که برندهای شناخته شده‌ای همچون سان‎دیسک، سامسونگ و ای‌دیتا محصولات باکیفیت و معتبری تولید و عرضه می‌کنند، ضمانت و گارانتی قابل توجهی نیز برای محصولات خود در نظر می‌گیرند. توجه تاریخ تولید فلش مموری ها و مدت زمان گارانتی آن اهمیت بسیار زیادی دارد چرا که در صورت بروز هرگونه مشکلی می‌توان اقدام به تعویض یا تعمیر فلش مموری نمود. البته لازم است که به اعتبار و سابقه فروشگاه عرضه‌کننده فلش مموری ها نیز توجه شود چرا که امکان سوءاستفاده افراد سودجو در این زمینه وجود دارد.

مهم‌ترین ویژگی‌ها و مشخصات فلش مموری خوب

فلش مموری ها از تنوع و تعدد بسیار زیادی برخوردارند و انتخاب بهترین فلش می‌تواند چالش‌های متعددی برای کاربران مختلف ایجاد کند. به صورت کلی می‌توان گفت که ویژگی‌های بهترین فلش مموری شامل موارد زیر هستند:

  • یک فلش مموری باید از سرعت خواندن، نوشتن، انتقال و دریافت بالایی برخوردار باشد.
  • فلش مموری باید امنیت بالایی داشته باشد و در برابر عواملی همچون ضربه، شوک، رطوبت، نفوذ آب و گردوخاک و … مقاوم باشد.
  • طراحی و ساختار ابعادی فلش باید به‌گونه‌ای باشد که حمل‌ونقل و نگهداری آن راحت باشد.
  • فلش مموری باید با انواع دستگاه‌های الکترونیکی سازگاری بالایی داشته باشد.
  • فلش مموری ها باید از قیمت، کیفیت و گارانتی مناسبی برخوردار باشند و حتی‌الامکان از فناوری‌های روز دنیا برخوردار باشند.

جمع‌بندی نهایی

فلش مموری ها به عنوان نوعی از حافظه‌های خارجی قابل حمل به یکی از کاربردی‌ترین تجهیزات الکترونیکی دنیای مدرن امروزی تبدیل شده و تمامی افراد در هر شغل و سمتی از آنها استفاده می‌کنند. توجه به راهنمای خرید فلش مموری اهمیت بسیار زیادی دارد چرا که این حافظه‌ها می‌توانند در ظرفیت‌ها، سرعت، طراحی‌ها و کیفیت‌های مختلفی وجود داشته و از قیمت‌های متفاوتی برخوردار باشند.

شماره های تماس

۰۲۱-۸۶۰۴۴۷۶۴

۰۲۱-۸۶۰۳۱۹۱۴