سایز کارت ویزیت
تاریخ انتشار : 2023/11/07
فهرست مطالب

سایز کارت ویزیت برای کسب‌ و کارهای مختلف چیست؟

هر کدام از انواع کسب‌وکارهای مختلف از روش‌ها و راهکارهای مختلفی برای شناساندن خدمات و محصولات خود به مخاطبان استفاده می‌کنند و امروزه استفاده از روش‌هایی همچون دیجیتال مارکتینگ، تبلیغات رسانه‌ای، تبلیغات محیطی، هدایای تبلیغاتی و… رواج بالایی دارد. استفاده از کارت‌های ویزیت یکی از رایج‌ترین و مؤثرترین روش‌های معرفی محصولات و خدمات به مخاطبان است و هرکدام از کسب‌ و کارهای مختلف بسته با حوزه فعالیت، شرایط مخاطبان و… می‌توانند از کارت‌هایی با ویژگی‌ها و مشخصات مختلفی استفاده کنند. یکی از مهم‌ترین نکات در انتخاب کارت ویزیت، ابعاد و اندازه‌های آن است که باید بر اساس فاکتورها و پارامترهای مختلفی طراحی و ساخته شوند.

ابعاد استاندارد سایز کارت ویزیت

کارت‌های ویزیت می‌توانند کاربردهای متعددی داشته باشند و استفاده از آن‌ها برای معرفی کسب‌ و کارهای مختلف می‌تواند اثر بخشی بالایی داشته باشد. به صورت کلی استاندارد خاص و ویژه‌ای برای ابعاد و اندازه‌های کارت ویزیت وجود ندارد و این ابعاد می‌تواند تحت تأثیر شرایط و عوامل مختلفی باشد. امروزه اکثر کسب وکارها از کارت‌های ویزیت با ابعاد و اندازه‌های یکسان استفاده می‌کنند و این می‌تواند دلایل مختلفی همچون نگهداری و حمل‌ و نقل راحت‌تر، امکان قرار گرفتن در کیف پول، راحت‌تر بودن چاپ و… داشته باشد. معمولاً در هر کشوری یک اندازه و سایز کارت ویزیت استاندارد وجود دارد و ابعاد این کارت‌ها به شکل مستطیل، مربع، دایره، مثلث، دور گرد و… هستند. اگرچه اندازه این کارت‌ها استاندارد خاصی ندارد اما به صورت کلی در اندازه‌های زیر تولید می‌شوند.

  • کارت ویزیت مربعی: ابعاد 6 در 6 یا 6.5 در 7 یا 5.5 در 5. 5 یا 5.9 در 6.9
  • مستطیلی: ابعاد 9 در 6 یا 8.5 در 4. 8 یا 8.5 در 5.5
  • دورگرد: ابعاد 9 در 6 یا 8.5 در 5.5
  • پروانه‌ ای: ابعاد 9 در 6 یا 8.5 در 5.5
  • دایره‌ ای: قطرهای 3.5، 4.5، 6، 3.8، 4، 5.5، 7.5

سایز کارت ویزیت

اندازه‌ های رایج بیزینس کارت در نقاط مختلف جهان

کارت‌های ویزیت امروزه جایگاه ویژه‌ای در توسعه و پیشرفت کسب‌وکارهای مختلف دارند و می‌توانند اثرگذاری بالایی در جذب مخاطب و تبدیل مشتریان بالقوه به بالفعل دارند. همان‌طور که گفته شد ابعاد و اندازه‌های استانداردی برای طراحی و ساخت کارت‌های ویزیت وجود ندارد و در هر منطقه‌ای با توجه به عوامل و شرایط مختلفی در ابعاد و سایزهای مختلف تولید می‌شوند. اندازه این کارت‌ها در کشورهای مختلف جهان متفاوت خواهد بود. رایج‌ترین اندازه‌های کارت ویزیت در کشورهای مختلف به شرح زیر هستند:

  • کشورهای کانادا و آمریکا: 8/8 در 8 سانتیمتر
  • کشورهای دانمارک، استرالیا، تایوان، سوئد، نیوزلند، نروژ، کلمبیا، هند، ویتنام: 99/8 در 499/5 سانتیمتر
  • کشورهای ازبکستان، کره جنوبی، اوکراین، بلغارستان، قزاقستان، مجارستان، آرژانتین، برزیل، روسیه، مکزیک، صربستان: 999/8 در 998/4 سانتیمتر
  • کشورهای اروپایی ایرلند، فرانسه، آلمان، اتریش، بلژیک، اسلوونی، انگلیس، ترکیه، پرتغال، اسپانیا، هلند، سوئیس: 498/8 در 499/5 سانتیمتر
  • کشور ژاپن: 098/9 در 499/5 سانتیمتر
  • کشورهای مالزی، چین، هنگ کنگ، سنگاپور: 999/8 در 397/5 سانتیمتر

بهترین و رایج‌ ترین کارت ویزیت در جهان و نکات مهم در طراحی آن

هرچند که کارت‌های ویزیت در نقاط مختلف جهان در اشکال و ابعاد مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند و می‌توانند اثر بخشی متفاوتی داشته باشند اما در حقیقت رایج‌ترین و کاربردی‌ترین کارت ویزیت در سراسر جهان کارت‌های مستطیل دورگرد هستند که به واسطه ویژگی‌هایی همچون حمل راحت، نگهداری ساده، هم اندازه بودن با انواع کارت‌های اعتباری و هویتی محبوبیت بالایی دارند.

برای طراحی کارت‌های ویزیت لازم است که به نکات و پارامترهای مختلفی توجه داشته که مهم‌ترین آن‌ها شامل مواردی همچون نوشتن عنوان اصلی به صورت درشت و خوانا، رنگ‌بندی مناسب کارت، انتخاب تصویر مناسب و تاثیرگذار، قرار دادن لوگو در طراحی کارت، رعایت اصول اساسی طراحی کارت، داشتن خلاقیت در طراحی، عدم استفاده از اشکالات معمولی، استفاده از پوشش‌های مخصوص، استفاده از مواد غیر معمول و خاص، شخصی‌سازی کارت و منحصربه‌فرد بودن، سایز کارت ویزیت و جنس آن و… هستند.

سایز فونت مناسب در طراحی کارت ویزیت

در حقیقت میزان تأثیرگذاری کارت‌های ویزیت می‌تواند تحت تأثیر فاکتورهای مختلفی باشد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها سایز و نوع فونت است. فونت نامناسب می‌تواند تأثیرات منفی بر روی مخاطب قرار بدهد و لازم است که در انتخاب نوع و سایز فونت دقت بالایی داشت. از مهم‌ترین نکات در انتخاب سایز و نوع فونت کارت ویزیت می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • اندازه فونت باید برای همه مخاطبان قابل درک و خواندن باشد.
  • مخاطب باید بتواند به سادگی پیام کسب‌وکارها را از روی فونت و کارت ویزیت درک کند
  • اندازه فونت کارت ویزیت باید بر اساس گروه سنی و هدف استفاده از آن تعیین شود.
  • اندازه فونت باید در تمامی قسمت‌های کارت ویزیت یکسان باشد.
  • به صورت کلی فونت‌های بزرگ‌تر از 14 و کمتر از 6 برای کارت‌های ویزیت مناسب نیستند.
  • باید از رنگ‌های قوی و جذاب در کارت ویزیت استفاده کرد.

اهمیت کارت ویزیت در توسعه کسب و کار

هرچند که امروزه با توسعه و پیشرفت تکنولوژی‌های مختلف و مدرن، بسیاری از کسب‌وکارها از روش‌های نوین مارکتینگ و بازاریابی استفاده می‌کنند اما کارت‌های ویزیت همچنان جایگاه ویژه‌ای داشته و می‌توانند تأثیر قابل توجهی در دیدگاه و نظر مخاطبان داشته باشند به همین دلیل طراحی این کارت‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. از مهم‌ترین دلایل اهمیت کارت‌های ویزیت در کسب‌وکارهای مختلف می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • کارت ویزیت نیاز به استفاده از گوشی‌های هوشمند و مدرن را کاهش می‌دهد و همه افراد قادر به استفاده از آن خواهند بود.
  • کارت ویزیت باعث مشروعیت بخشیدن به کسب و کار می‌شود و در کمتر از چند ثانیه میزان اهمیت و مشروعیت کسب و کار را به مخاطب نشان می‌دهد.
  • همچنین می‌توانند در توسعه روابط انسانی نقش پررنگی داشته باشند و برخلاف ارتباطات دیجیتالی که روابطی خشک و عاری از احساسات را ایجاد می‌کنند می‌توانند باعث تقویت ارتباطات افراد شوند.
  • کارت ویزیت می‌تواند در تسهیل کردن فرآیند شبکه‌سازی نقش ویژه‌ای داشته باشد.
  • کارت ویزیت می‌تواند هویت و چهره مناسبی به کسب و کار افراد ببخشد.

شماره های تماس

۰۲۱-۸۶۰۴۴۷۶۴

۰۲۱-۸۶۰۳۱۹۱۴