گران‌ترین برند ساعت مچی در ایران
تاریخ انتشار : 2023/11/01
فهرست مطالب

گران‌ترین برند ساعت مچی در ایران

ساعت به عنوان یکی از جذاب‌ترین، کاربردی‌ترین و البته ضروری‌ترین اکسسوری ها شناخته می‌شود که هم آقایان و هم بانوان روزانه به کرات از آن استفاده می‌کنند و همین امر باعث شده است که برندهای متعددی از سراسر جهان در زمینه تولید آن فعالیت داشته باشند. بدون شک تمام مردم جهان برندهای معروفی همچون رولکس، سیکو، کاسیو، رومانسون و … را به خوبی می‌شناسند اما علاوه بر این برندهای معروف برندهای دیگری نیز وجود دارند که ساعت‌های جذاب و با کیفیتی تولید و عرضه می‌کنند. در ادامه مطلب به بررسی و معرفی گران‌ترین برند ساعت مچی در ایران پرداخته می‌شود.

گرانترین برند ساعت مچی در ایران

هرچند که پیشرفت علوم و تکنولوژی‌ها باعث شده است که بسیاری از لوازم و تجهیزات کاربردی جای خود را به لوازمی همچون گوشی‌های هوشمند و لوازم دیجیتال بدهند اما ساعت‌های مچی دیجیتال و آنالوگ همچنان از محبوبیت بالایی برخوردارند و می‌توانند نقش پررنگی در اعتماد به نفس، عزت نفس و کاریزمای افراد داشته باشند به‌گونه‌ای که به یک کالای لوکس و لاکچری تبدیل شده است. امروزه قیمت بسیاری از ساعت‌های مچی از چند میلیون دلار نیز فراتر رفته است. به عنوان نمونه ساعت توهم که محصول کمپانی Graff بوده و از 110 قیراط الماس رنگین کمانی با اشکال و برش‌های مختلف پوشیده شده است دارای قیمتی حدود 55 میلیون دلار است. از جمله گران‌ترین برند ساعت مچی در ایران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برند هابلوت

هابلوت (Hublot) یکی از معروف‌ترین برندهای ساعت‌سازی است که در کشور سوئیس و در سال 1980 توسط فردی به نام کارلو کروکو تأسیس شد. تعدادی از ساعت‌های این برند در کشور ایران بیشتر از 7 میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده‌اند. از جمله لوکس‌ترین و گران‌ترین ساعت‌های این برند می‌توان به ساعت HUBLOT MP-09 TOURBILLON BI 49MM  و ساعت HUBLOT TECHFRAME FERRARI 45MM اشاره کرد که هر دو بیشتر از 7 میلیارد تومان در بازار ایران ارزش دارند.

گران‌ترین برند ساعت مچی

  • برند رولکس

برند رولکس (Rolex) نیز یکی از معروف‌ترین و گرانترین برند ساعت در جهان است که در سال 1905 توسط دو برادر ناتنی به نام‌های آلفرد دیویس و هانس ویلسدروف تأسیس شد. این برند افتخارات زیادی همچون تولید اولین ساعت ضدآب در جهان، تولید اولین ساعت مچی با قابلیت تغییر اتوماتیک تاریخ، تولید اولین ساعت مچی ضدآب تا عمق 100 متر، تولید اولین ساعت مچی با قابلیت نمایش دو زمان مجزا و … دارد. محصولات این برند از گران‌قیمت‌ترین و لوکس‌ترین ساعت‌های جهان به شمار می‌روند. از جمله معروف‌ترین ساعت‌های برند رولکس می‌توان به رولکس دیتونای پل نیومن، رولکس دیتونای 1971 مدل 626 Unicorn، رولکس بائو دای (Bao Dai)، رولکس Antimagnetique، رولکسCosmograph Daytona، رولکسSubmariner،  رولکس Pearlmaster، رولکس Datejust و … اشاره کرد که قیمت آن‌ها می‌توانند از چندهزار دلار تا چند میلیون دلار متغیر باشند.

گران‌ترین برند ساعت مچی

  • برند پتک فیلیپ

پتک فیلیپ (Patek Philippe ) هم یکی از برندهای معروف سوئیسی است که در سال 1852 در ژنو تأسیس شده است و شهرت و اعتبار آن به دلیل تولید ساعت‌ های بسیار گران‌ قیمت و پیچیده است.  این برند به دلیل تولید ساعت‌های خاص و گران‌قیمت لقب پادشاه ساعت را دارد. از جمله لوکس‌ترین و گران‌قیمت‌ترین ساعت‌های این برند می‌توان به مواردی همچون Patek Philippe Sky Moon Tourbillon،  Patek Philippe Platinum World Time، Patek Philippe Super Complication، Patek Philippe Grandmaster Chime Ref و… اشاره کرد. ساعت‌های این برند می‌توانند بیشتر از 30 میلیون دلار نیز قیمت داشته باشند که قطعات افراد محدودی در سراسر جهان قادر به خرید آن‌ها هستند.

گران‌ترین برند ساعت مچی

  • برند رادو

برند رادو (Rado) یکی دیگر از معروف‌ترین برندهای ساعت‌سازی در سویس است که در سراسر جهان محبوبیت بالایی دارد. این برند در سال 1917  درLengnau سوئیس توسط سه برادر به نام‌های فریتز، ارنست و وِرنِر تأسیس شده و محصولات آن در بیش از 70 کشور جهان به فروش می‌رسد. ساعت‌های رادو مدل Rado 152.0347.3.024، رادو مدل Rado 658.0939.3.011، رادو مدل Rado 580.0088.3.011، رادو مدل Rado 561.0183.3.071 و … از جمله گران‌قیمت‌ترین ساعت‌های این برند هستند که محبوبیت بالایی در سراسر دنیا دارند و در تولید آن‌ها از مواد کمیابی همچون الماس و … استفاده می‌شود.

گران‌ترین برند ساعت مچی

  • برند رومانسون

یکی از برندهای محبوب و پرطرفدار در ایران برند رومانسون است که در سال 1988 در کشور سوئیس تأسیس شده است و توانسته با برندهای بزرگ و معروف جهان رقابت داشته باشد و به موفقیت‌های متعددی برسد. از جمله گران‌قیمت‌ترین ساعت‌های این برند می‌توان به مواردی همچون ساعت‌های TM3257MM1WA32W، TL2648BM1RAB6R، TL1273HM1WAS5W، TL1261HM1CA31G و … اشاره کرد. ساعت‌های برند رومانسون در ایران نسبت به سایر برندها از قیمت مناسب‌تری برخوردار است به همین دلیل طرفداران بیشتری دارند.

در کنار برندهای معرفی شده برندهای دیگری در بازارهای ایران حضور دارند که معروف‌ترین آن‌ها شامل مواردی همچون P. Journe،  Richard Mille، Audemars Piguet، Blancpain، Piaget، Breguet، Vacheron Constantin، Roger Dubuis، Jaeger-LeCoultre، orient، Seiko، Citizen، Casio، Bulgari، Ulysse Nardin، Cartier و… هستند و هر کدام ساعت‌های گران‌قیمت و لوکس متعددی تولید و عرضه می‌کنند. البته تعدادی از این برندها ساعت‌هایی با قیمت‌های مناسب نیز تولید می‌کنند و حتی بسیاری از آن‌ها به عنوان ساعت تبلیغاتی استفاده می‌کنند.

گران‌ترین برند ساعت مچی

عوامل موثر در قیمت گذاری ساعت مچی

ساعت‌های مچی به واسطه کاربردهای متعددی که دارند توسط اکثر استفاده می‌شوند و حتی می‌توانند به عنوان هدیه تبلیغاتی استفاده شوند. امروزه ساعت‌های مچی در قیمت‌های متعددی در دسترس هستند و حتی بسیاری از آن‌ها به واسطه قیمت‌های نجومی به عنوان کالاهای کلکسیونی شناخته می‌شوند. ساعت‌های مچی می‌توانند از نظر طراحی، کیفیت، مواد سازنده، امکانات و آپشن ها، برندهای سازنده و… تنوع بالایی داشته باشند به همین دلیل قیمت‌گذاری آن‌ها تحت تاثیر فاکتورهای مختلفی قرار خواهد گرفت. از جمله مهم‌ترین فاکتورهای مؤثر در گرانترین برند ساعت می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • عملکرد مکانیکی ساعت

قطعاتی همچون چرخ تعادل، فنر تعادل و… از جمله قطعاتی هستند که می‌توانند عملکرد مکانیکی آن را تحت تاثیر قرار بدهند. اغلب ساعت‌های مچی گران‌قیمت می‌توانند به صورت مکانیکی یا اتوماتیک عمل کننده و به باطری یا منبع انرژی نیاز نداشته باشند.

  • مقاومت در برابر آب

مقاومت در برابر آب همواره از مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب یک ساعت باکیفیت است. امروزه ساعت‌های لوکس و لاکچری این قابلیت را دارند که در عمق 100 متری آب نیز عملکرد مناسب داشته باشند و در برابر نفوذ آب مقاومت داشته باشند.

  • Tourbillon

Tourbillon یک نوع ساز و کار مهندسی است که در ساعت‌های لوکس و گران‌قیمت استفاده می‌شود و برای مقابله با اثرات گرانش و افزایش دقت استفاده می‌شود.

  • کرنوگراف

کرنوگراف در حقیقت باعث می‌شود که ساعت‌ها عملکرد مضاعف کرنومتری داشته باشند. کرنوگرافی به عنوان یک ساز و کار مهندسی می‌تواند نقش زیادی در تعیین قیمت ساعت داشته باشد.

  • GMT

GMT که معمولاً در ساعت‌های لوکس و لاکچری استفاده می‌شود آپشنی است که باعث می‌شود ساعت به صورت همزمان دو منطقه زمانی را پوشش بدهد.

  • تزئینات

امروزه در تولید ساعت‌های برند و گران‌قیمت از مواد مختلفی همچون الماس، یاقوت، طلا و … استفاده می‌شود که می‌توانند زیبایی و جذابیتی چند برابری به آن بدهند و می‌توانند نقش مؤثری در قیمت آن داشته باشند.

علاوه بر موارد گفته شده فاکتورهای دیگری همچون کشور و برند سازنده ساعت، کیفیت ساخت ساعت، جنس مواد به کار رفته در تولید ساعت، نحوه طراحی و سبک طراحی، فناوری‌های به کار رفته در تولید ساعت، مدت زمان گارانتی و … می‌توانند در تعیین قیمت ساعت‌های مچی مؤثر باشند.

شماره های تماس

۰۲۱-۸۶۰۴۴۷۶۴

۰۲۱-۸۶۰۳۱۹۱۴